We Always Laugh..Laugh..& Laugh



Assalamualaikum…
Apa kahabar korang semua? Sihat tak? Hari ini ada buat sedekah tak? Alaa tak susah..senyum yang paling manis dan yang paaaling..ikhlas?? dah buat???
Apa!!!
Tak buat?..ish2x..ok.."let's started from today..make sure you always smile with your beutifull face"! with" ikhlas" lillahiata'ala!!..allhamdulilah…
macam nie..hihi..


mereka adalah roomates farhana yang sangat best..and *SUPER AWESOME!
Always…doing crazy things…Antaranya:

  • macam terpekik..menjerit malam-malam hari..tapi tak adalah kuat sangat….we call it's "Release tension"..dengan assignment..prepared assignment..test & macam lagi..
 the super super ...awesome with our smile...and always laugh..laugh



  • makan pukol 2, 3 pagi..memang tak akan fikir kesannya..ialah selalunya bagi perempuan akan fikir…dalam masa macam tue perlu DIET!!..ooo..bagi kami..ia tidak diperlukan..makan selagi ada selera!!..hik2x… Ok lah ..ada banyak lagi yang kami selalu buat… tapi setakat nie jer dulu ea..sebabnya kalau nak senaraikan..tak larat nak taip..hihi..


But Allhamdulilah..dengan izin allah mereka still lagi menjadi roomates farhana sehingga lah sekarang….dah 2 semester dah..
  tapi next semester seorang roomates farhana dah tak duduk sama..coz..dia akan praktikal..
ya..i know..by the way..
Dear Friends..This IS for you:

ha! untuk korang semua..ingat kawan adalah oramg yang paling dekat dengan kita..selain daripada ibu bapa kita..anggap mereka as family kita..ingat nie..farhana nak bagi beberapa tips tentang "Persahabatan"..cehh..hihi..by the way.."Sharing Is Caring"


1) mesti saling percaya dan mempercayai...

2) sharing your prolems dengan kawan yang kita percayai.. 

3) jadi seorang pendengar yang baik..focus bila kawan hendak bercakap dengan kita..dan beri respon yang baik...

4) jika ada kawan hendak  tidak mahu  ambil pendapat kita..jangan marah dia..biarkan dengan rasa marah dia tue...sampai masa dia akan faham dengan pendapat kita

5) bila kawan kita dalam keadaan penat jangan tegur dia..sebabnya bila kita tanya dia macam-macam..nanti dia akan cepat sahaja rasa marah...kalau nak tanya apa-apa tunggu dia dalam keadaan tenang dan relax..ha! tyme tue adalah waktu yang paling "mustajab" untuk korang tanya..hihi..

6) sharing lah sesuatu yang menarik..tidak kisahlah sama ada cerita ker..barang ker..makanan ke..atau apa-apa sahaja yang korang rasa ia boleh dikongsi yang tidak campur dengan barang atau benda peribadi lah..


rasanya..setakat itu dulu farhana punya tips..sebenarnya..banyak sangat nak share tips dengan korang..tapi..oleh kerana  tangan nie..dah tak larat nak menaip dalam waktu macam nie..aish...



thank you be my friends...
May ALLAH bless you..and grant all your wishes..i'm always pray for you alls..
allhamdulilah..

P/S: i'm in exams mood ..plese pray for me!!...SYUKRAN..Senyumamnis sampai telinga taw!!


Comments

Post a Comment

Terima kasih..Kamsamitha...thanks you for ur comment..

Popular Posts