FRIDAY #QUOTES-Lets Be HUSNUZZON!!

Assalamualaikum...
how apa khabar semua...
first..farhana nak mintak maaf sebab jarang update entry..
sebabnya sekarang nie dalam musim "final exams"..#sorry..='(

ok! today is friday..barakah day..so
today i will talk about...
#Lets Be "Husnuzzon!!
eh! korang tahu tak apa maksudnya??
meyh baca dan fahamkan!!
maksudnya...bersangka baik..

dalam kehidupan kita tak semua yang kita lakukan akan membuatkan orang lain puas hati dengan setiap yang kita lakukan...jadi..apa kata kita anggap yang baik..jangan rasa marah..nak maki ke..atau apa-apa laa yang membawa kepada perkataan yang tak elok..

sebabnya..korang kena ingat..mungkin dia marah kita untuk perbaiki kesilapan atau kesalah kita supaya kita tidak mengulangi lagi..

dan satu lagi..yang paling diperlukan adalah ..korang WAJIB..hihi...bersangka baik pada Allah..sebabnya dialah yang paling agung dalam dunia nie..perancang yang terbaik..dan kita kena terima...
yaaa..i know..allah created planning the best for us!!
meyh sini baca dengan kuat untuk sebarkan pada orag lain dan ...
#Sila FAHAMKAN..

Surah Al-Hujurat ayat 12, “Wahai orang-orang yang beriman ! Jauhi kebanyakan prasangka. Sesungguhnya sebahagian prasangka itu dosa. Dan janganlah kamu mencari-cari kesalahan orang lain. Dan janganlah sebahagian kamu mengumpat sebahagian yang lain. Apakah salah seorang kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati ? Tentu kamu tidak menyukainya. Dan bertakwalah kepada ALLAH. Sesungguhnya ALLAH Maha Penerima Taubat lagi Maha Mengasihani.”.

jadi!! mari kita jadi seorang yang bersangka baik..kepada orang lain..dan kepada MAHA pencipta kita.


Comments

Popular Posts